Tilføj varer til 500 DKK for at få gratis frakt
Din kurv er tom!
Tilføj varer til 500 DKK for at få gratis frakt
Din kurv er tom!
CARITA blev grundlagt af to søstre over 60 år siden i Paris. De to søstre, Maria og Rosy CARITA (født 1913 og 1914 henholdsvis), var to ambitiøse visionære, der ønskede at skabe skønhedsprodukter med begrebet "global Beauty". Siden da er CARITA blevet etableret i over 60 lande og symboliserer fransk skønhedspleje.
CARITA leverer produkter med et omfattende anti-ageing koncept, der er udviklet ved hjælp af den nyeste teknologi. Caritas er virkelig stikning til mængden af hudplejeprodukter med deres globale skønhed koncept, der tilbyder produkter og behandlinger for ansigt, krop og hår.
I 1937, grundlagde Sisters CARITA deres første Salon på Rue du Taur i Toulouse. 1943 søstrene besluttede dog at flytte til Paris og starte som disciple i Gervais salonen. Gervais var en berømt frisør, og søstrene CARITA fik en solid uddannelse på frisørsalonen og lærte at håndtere kunderne. Overgangen til Paris var især vellykket, fordi allerede 1945, søstrene åbnede deres første egen frisør i Paris på Rue du Faubourg Saint Honoré. CARITA søstrenes frisørsalon var en succes og var velkendt, da flere berømtheder fra den franske Elite besøgte auditoriet.
I 1956 begynder Caritas global Beauty-konceptet virkelig at tage form, når der oprettes to ikoniske CARITA produkter, og CARITA søstrene har fundet deres egen skønheds skole. Det var faktisk i år, at de formulerede begrebet "global Beauty", herunder både hudpleje (til ansigt og krop) og hårpleje. 1956 skabte CARITA de ikoniske produkter Fludie de Beauté 14, en urte ultra-nærende olie, der kan bruges på hele kroppen samt Rénovateur, en blanding af solsikkekerner og æteriske olier, der gør huden blød og fugtet.
Søstrene CARITA begyndte også at fokusere på hudpleje og samarbejde med Madame Dulac ("den tredje søster"). Madame Dulac fokuseret på at udvikle hudplejeprodukter til både ansigt og krop, mens Mary og rosenrødt fokuseret på hårpleje. I 1957 begyndte søstrene at genoplive parykkers mod, som gav CARITA international berømmelse. I år begyndte selv Christophe CARITA (Caritas nevø søstrene) at engagere sig i brandet CARITA.
1960 fortsat caritass globale skønheds koncept til at blomstre og formlen for Caritas Fludies de Beauté produkter blev ændret. De olieholdige cremer blev erstattet med vand-baserede formulor at således gøre huden strålende uden at det ville føle fedtet. Caritas Skin Care line progressif blev udviklet i 1960 af en belgisk Gerontolog (ekspert i alder forskning), og denne anti-rynke creme blev betragtet som nøglen til ungdommen.
I 1967 blev søstrene CARITA "CARITA Monsieur", en salon for mænd, åbnet. Dette var et dristigt skridt fra Caritas side søstrene, men selv denne Salon var en succes.
Søstrene CARITA grundlagde deres egen produktionsfacilitet i Asnières for yderligere at udvide deres linjer med hudplejeprodukter. I 1976, blev en ny hudpleje linje, progressif masque biologique udviklet, og denne hudpleje linje blev anset for at være en vigtig opdagelse af kampen mod hudens aldring for tidligt.
I 1978 gik Maria CARITA desværre bort. Tre år senere gik rosenrødt CARITA og Madame Dulac (den tredje søster) også bort. Men Caritas Legacy lever videre gennem søstrenes nevø Christophe CARITA, der blev undervist af søstrene. Han havde været involveret i CARITA i 16 år og overtog CARITA. Gennem CARITA tog han sine frisør evner på et nyt niveau og var kendt blandt mange modedesignere. Han var et pust af frisk luft til CARITA, og en ny generation af kvinder kunne nyde caritass globale skønheds koncept.
I 1986 blev CARITA overtaget af Shiseido, en velkendt japansk kosmetik virksomhed, som også er den ældste kosmetikaföretaget i verden.
Christophe gik bort i 1991, men selv i dag (næsten 70 år senere), er CARITA og det globale skønheds koncept live. I 1999, progressif Skin CareLine yderligere udvidet. I 2006, en anden bedst sælgende produkt, crème parfaite, er lanceret.
I 2012 den første parfume af Caritas blev lanceret, CARITA Eau de Parfum. I 2013 lancerede CARITA en maskine (Cinetic) i sine professionelle behandlinger.
I 2014 blev CARITA (nu raffineret med den nyeste japanske teknologi takket være Shiseido) overtaget af L'Oréal.
Caritasystrarna formået at skabe en unik arv, der stadig er intakt i dag. CARITA er et internationalt anerkendt mærke, der står for glamour og luksus. Deres produkter er perfekte til den feminine og sofistikerede kvinde. Caritas produkter er virkelig karakteriseret ved elegance og ekstravagance, både med hensyn til indhold og tekstur.
Caritas-produkter kan opdeles i følgende 3 kategorier
Caritas hudplejeprodukter er udviklet med avanceret teknologi og anti-aging ekspertise. Følgende produktlinjer er inkluderet i Caritas vifte af hudplejeprodukter til ansigtet.
I Caritas sortiment med produkter til Kropspleje, alt fra cremer og sera til dufte og krat, osv.
CARITA tilbyder solbeskyttelsesprodukter, der også mindsker hudens ældningstegn. Produkterne beskytter ikke kun mod skadelige UVA-og UVB-stråler, men reducerer også tilstedeværelsen af rynker og fine linier ved at arbejde dybt inde i huden, hvor rynker dannes og udvikles.